Geloven in een verbonden samenleving

Poster TK 2023-1.jpgwoensdag 25 oktober 2023 11:32

KEUZE 3 We kiezen voor een leven in balans met de schepping

We zijn ervan overtuigd dat we op een andere manier moeten omgaan met de schepping. We introduceren nieuw rentmeesterschap. We stoppen met manieren van produceren en consumeren die een zware wissel trekken op de aarde en het klimaat. We kiezen voor het perspectief van wat beter is voor ons allemaal, binnen de draagkracht van de schepping. De landbouw en economie worden circulair, dat is minder belastend voor de natuur. We kiezen voor verantwoorde consumptie en gaan een eerlijke prijs betalen. Natuur krijgt ruimte om te herstellen. Met meer treinen, minder vliegen. We maken onze samenleving snel klimaatneutraal, zodat we een mooie schepping door kunnen geven aan onze kinderen.

KEUZE 4 We zorgen voor betaalbaar wonen voor iedereen

We geloven dat iedereen recht heeft op een thuis. We pakken de onrechtvaardigheid op de woningmarkt aan en zorgen dat de overheid weer regie neemt over volkshuisvesting. We bouwen ieder jaar 100.000 extra huizen, vooral voor starters en senioren. Elk dorp en elke stadswijk een straatje erbij. Ruimte om te bouwen op plekken die bereikbaar zijn. Bouwen voor verbondenheid, voor samenhang, goede onderlinge zorg. We veranderen regels, zodat woningcorporaties en gemeenschappelijke initiatieven meer ruimte hebben om op een sociale manier te werken aan wonen. Zo bouwen we aan betaalbare huizen en betrokken gemeenschappen.

Reacties op 'Geloven in een verbonden samenleving'