Geloven in een verbonden samenleving

Poster TK 2023-1.jpgmaandag 16 oktober 2023 15:55

KEUZE 1 We maken echt ruimte om voor elkaar te zorgen

We geloven dat God ons heeft gemaakt om in verbinding met elkaar te leven. Naar elkaar om te zien. We willen geen samenleving van ieder voor zich, maar steunen het gemeenschappelijk leven. Gezinnen krijgen meer (financiële) ademruimte door goed gezinsbeleid. En we zorgen met elkaar dat kinderen veilig kunnen opgroeien. Vrijwilligers en mantelzorgers worden gewaardeerd. Er komt een nieuw stelsel voor verlof, waardoor mensen zich kunnen inzetten voor elkaar en de samenleving. Zo kunnen nieuwe maatschappelijke initiatieven tot bloei komen. Het wordt weer gewoon om in Nederland iets voor anderen en voor de maatschappij te betekenen.

KEUZE 2 We leggen ons niet neer bij armoede

We geloven dat de overheid er juist is voor de meest kwetsbare mensen. Als een schild voor de zwakkere. We kiezen niet voor de grote winsten, maar voor eerlijke verhoudingen in onze economie. Armoede zet mensen klem en raakt de sociaal en economisch kwetsbaren het hardst. Dit klopt niet met het recht van ieder mens, zoals de Bijbel daarover spreekt.

Er komt een hoger sociaal minimum, een hoger minimumloon en de zorgpremie gaat fors omlaag. Mensen en gezinnen kunnen beter rondkomen van de bijstand en AOW. We staan op tegen kinderarmoede en pakken de schuldenindustrie aan. Er komt een belastingstelsel dat socialer, eenvoudiger en rechtvaardiger is.

Reacties op 'Geloven in een verbonden samenleving'