Geloven in een verbonden samenleving

Poster TK 2023-1.jpgdonderdag 02 november 2023 16:52

KEUZE 5 We investeren in onze jongeren als generatie van hoop

Het is onze overtuiging dat jonge mensen de hoop zijn van ons land. We geloven dat ieder kind de gaven en talenten die het gekregen heeft tot bloei kan brengen. We willen onderwijs dat werkt aan brede ontwikkeling van jongeren en niet alleen maar opleidt voor de economie. We leggen ons niet neer bij de toename van zorgen, mentale problemen en zelfmoord onder jongeren. Sociale media worden verplicht minder verslavend én veiliger te zijn voor de mentale gezondheid van jongeren. Ouders, leraren, scholen, en jeugdhulpverleners krijgen meer steun, zodat ze het verschil kunnen blijven maken in het leven van jonge mensen.

KEUZE 6 We zetten in op goede zorg van het prille begin tot het broze einde

We geloven in de waarde van het leven, van het prille begin tot het broze einde. We investeren in alternatieven voor het afbreken van een zwangerschap en steunen jonge moeders. We gaan voor waardig ouder worden en zetten in op betere ouderenzorg.

We bouwen meer woningen voor ouderen en voor families die voor elkaar willen zorgen. Er komen meer verpleeghuisplekken. De gezondheidszorg komt niet in handen van winstmakende marktpartijen, maar is voor iedereen toegankelijk en levert goede kwaliteit, dicht bij mensen. We strijden tegen eenzaamheid door miljoenen te investeren in hoopvolle plekken in wijken, waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.

Reacties op 'Geloven in een verbonden samenleving'