Ouderen Sprang-Capelle verrast door huuropzegging

zaterdag 03 november 2012 11:58

Ouderen in Sprang-Capelle moeten noodgedwongen afscheid nemen van hun steunpunt Achter de Hoven. Het steunpunt is een gemeenschap ruimte waarin veel activiteiten worden gedaan voor en met de vijftig plusser in Sprang. De gemeente heeft aangekondigd dat de huur in 2013 wordt opgezegd. Volgens voorzitter Piet Konings van de Stichting Welzijn Ouderen Sprang-Capelle (SWO), de huurder en beheerder van het steunpunt, kwam die mededeling als een grote verrassing. De gemeente wil het pand waarin het steunpunt is gevestigd in de verkoop brengen. Tot zover het citaat uit het Brabants dagblad

De fractie van ChristenUnie is ook verbaast over deze ophanden zijnde sluiting. Het steunpunt heeft een duidelijke functie binnen Sprang en de kern Vrijhoeven.  Wij zijn dan ook van mening als het om wat voor reden dicht moet, er dan eerst een alternatief gevonden moeten worden waar de activiteiten van Stichting Welzijn Ouderen Sprang-Capelle dan kunnen plaatsvinden.

Wij hebben dan ook samen met de fracties van SGP schriftelijke vragen gesteld aan het College van de Gemeente Waalwijk om ons te informeren wat hun plannen zijn.

schriftelijke vragen-sgp-christenunie-steunpunt389,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Ouderen Sprang-Capelle verrast door huuropzegging'