Webshop een digitale winkel?

vrijdag 19 april 2013 10:05

Twee jonge ondernemers zijn al geruime tijd succesvol actief met de verkoop van motorkleding en helmen via hun web shop. Een product wat door potentiele klanten voor de aankoop toch graag wordt gepast en bekeken. Dit signaal is door deze heren opgepakt en opgelost door een web shop showroom te openen aan de Cartogravenweg 20 te Waalwijk.

De klanten kunnen in de showroom de kleding en helmen passen en hun keuze maken. Vervolgens bestellen en betalen via alle op internet aangesloten apparaten, PC, smartphones , tablets enz. Bijna alle producten zijn aanwezig in het magazijn achter de webshop aan de Cartogravenweg. Een slimme service van de ondernemers is de bestel en betaal mogelijkheid in de web shop op een daar geplaatste computer met het webshop internet bestel en -betaalprogramma. Het e.e.a. is dus vergelijkbaar met de verkoopformule van Kijkshop, alleen dan digitaal. Het cirkeltje is rond: kijken, passen, bestellen, betalen en meenemen alles onder één dak. In de bovenstaande situatie hebben we het over motorkleding maar het zou natuurlijk ook witgoed, bruingoed, schoenen of andere detailhandel materiaal kunnen zijn. Als fractie vinden wij het slim gevonden. Alleen vragen wij ons af is dit nu de toekomst. Gedigitaliseerde winkels op een bedrijventerrein met zijn goedkope vierkante meters vloeroppervlak. Is dit geen ontwikkeling welke een concurrent is van centrum van Waalwijk en Sprang-Capelle. Wij vragen het aan het college.
Lees meer in de bijlage.
bijlage webshop detailhandelsvisie532,0 kBapplication/pdfdownload
Schriftelijke vragen webshop195,0 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Webshop een digitale winkel?'