Samenwerking met Midpoint reden tot vragen

maandag 24 december 2012 20:55

Samenwerking bij gemeente grens overstijgende projecten is noodzakelijk en heeft onze instemming. Maar wel de financiƫle risico's en niet de regie daar willen we als fractie van ChristenUnie meer van weten.

Enkel zinsnede uit het artikel van het Braband Dagblad van zaterdag 15 december 2012. Tijdens de bestuursdag van het samenwerkingsverband Hart van Brabant hebben Jan Bikker en de Waalwijkse wethouder Riné van Dongen donderdag een overeenkomst getekend waarbij beiden afspreken dat Midpoint Brabant de opdrachtgever wordt voor de aanleg van de haven in Waalwijk. Volgens een gemeentewoordvoerster is het steeds de bedoeling geweest dat Midpoint de regie zou voeren over de aanleg van de nieuwe haven in Waalwijk. "Waalwijk heeft de financiële verantwoording; wij investeren sterk in de nieuwe haven. Het is logisch dat een regionale organisatie de regie voert over de nieuwe haven in Waalwijk". Lees verder in de bijlage.

Artikel Brabant Dagblad zaterdag 15 december 20121,0 MBapplication/pdfdownload
Schriftelijkevragen samenwerkingsovereenkomst Midpoint Brabant187,1 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Samenwerking met Midpoint reden tot vragen'